Урок 3 клас "Дні тижня та навчальні предмети"
Презентація до уроку в 3 класі "Дні тижня та навчальні предмети"
Урок 11 клас "Teenagers' World of Art"
Презентація до уроку в 11 класі "Teenagers' World of Life"
Цикл уроків в 6 класі за темою "Здоров'я. Їжа"
Презентація "Some Good Rules"
Урок 9 клас "Scotland"
Презентація 9 клас "Introducing Scotland"
Урок 9 клас "Northern Ireland"
Презентація 9 клас "Welcome to Northern Ireland"
Урок 4 клас "Як зорієнтуватися у незнайомому місті"
Презентація 4 клас "Travelling around the city"
Урок 6 клас "Our Hobbies"
Презентація 6 клас "Our Hobbies"
Урок 8 клас "Welcome to Great Britain and Ukraine"
Презентація 8 клас "Welcome to Great Britain and Ukraine"
Урок 7 клас "Види обробки продуктів харчування"
Презентація 7 клас "Cooking Recipes"
Цикл уроків за темою "Погода і одяг". 5 клас
Презентація 5 клас "Погода і одяг"
Клас: 5
Тема: Погода
і одяг. Предмети одягу.
Мета: Активізувати
лексику за темою. Вчити учнів називати, який одяг носять люди в різну погоду та
в різні пори року. Розвивати навички аудіювання, читання та усного мовлення .
Повторити часові форми дієслова: теперішній простий, минулий простий,
теперішній тривалий часи. Виховувати любов до природи. Виховувати
толерантність. Формувати позитивну мотивацію до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для роботи в парі,
кросворд, картки “I spy with my little eye”, відеоматеріал «Seasons»,
«Clothes Vocabulary», презентація вчителя «Weather and Clothes»,
аудіо запис пісні “Teddy Bear”, мікрофон, комп’ютер,
мультимедійний проектор, екран.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
1. Greeting.
- Good morning,
children! Sit down, please! I’m glad to see you! How
are you today? I see you are in good mood and full of energy.
2. Aim.
T. Today’s topic is
“Weather and clothes”. And we are going to speak
on this topic today as much as possible, to memorise the new words, to do some
interesting tasks. You’ll practise in speaking,
listening and reading.
3. Phonetic
drills
T. Look at the
screen! Let’s do some phonetic exercises.
(Слайди 1-12)
4. Warming up
1) What is the
weather like today? (Слайд 13)
2) Now let’s watch the video. (Video material “Seasons”)
3) “Microphone”
What is your
favourite season? What kind of weather do you like?
(Слайд 14)
II.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ.
1.
Checking
on Homework
2.
Practicing
Vocabulary
1)
Video
material «Clothes Vocabulary»
Children, you know
that the weather can be different and at first you must think what you can
wear. Let`s revise some words.
2)
Presentation
A game “Choose the right
picture”
(Слайди 15-20)
3)
A
game “I Spy With My Little Eye” (“I spy with my little eye” cards. The teacher names
different kinds of clothes & children circle them. Dress, boots, skirt,
shoes, T-shirt, scarf, hat,
shorts)
4)
Answer
the question. What are you wearing now?
5)
Pair
work
a)
Ex.1,
p. 158
Ask and answer in pairs.
— What is Jeff wearing?
— He is wearing a white
shirt, black trousers and black shoes.
3.
Reading.
1)
Ex.
2, p. 158
Read
and name.
2)
Choose
the right word.
Ex. 3, p. 159
3)
Crossword.
Find the words. Circle
t
|
i
|
e
|
y
|
d
|
j
|
e
|
a
|
n
|
s
|
w
|
h
|
a
|
t
|
r
|
o
|
u
|
s
|
e
|
r
|
s
|
d
|
i
|
a
|
d
|
y
|
d
|
r
|
e
|
s
|
s
|
o
|
v
|
e
|
r
|
t
|
o
|
s
|
s
|
i
|
m
|
t
|
i
|
g
|
h
|
t
|
s
|
l
|
p
|
o
|
h
|
v
|
c
|
s
|
h
|
o
|
r
|
t
|
s
|
v
|
b
|
c
|
o
|
e
|
o
|
v
|
e
|
r
|
c
|
o
|
a
|
t
|
l
|
k
|
e
|
s
|
x
|
s
|
c
|
a
|
r
|
f
|
b
|
s
|
o
|
s
|
s
|
t
|
i
|
a
|
n
|
f
|
e
|
z
|
o
|
h
|
u
|
q
|
j
|
a
|
c
|
k
|
e
|
t
|
h
|
o
|
o
|
i
|
s
|
v
|
e
|
s
|
k
|
i
|
r
|
t
|
g
|
o
|
t
|
r
|
e
|
s
|
w
|
e
|
a
|
t
|
e
|
r
|
y
|
p
|
s
|
t
|
w
|
s
|
u
|
i
|
t
|
o
|
g
|
l
|
o
|
v
|
e
|
s
|
e
|
t
|
r
|
a
|
i
|
n
|
e
|
r
|
s
|
o
|
k
|
c
|
b
|
e
|
l
|
t
|
u
|
t
|
s
|
h
|
i
|
r
|
t
|
i
|
e
|
d
|
j
|
e
|
a
|
m
|
i
|
t
|
t
|
e
|
n
|
g
|
d
|
r
|
e
|
s
|
s
|
i
|
n
|
g
|
g
|
o
|
w
|
n
|
4)
Pair work
T: We need clothes to keep warm and to look beautiful. But on different
occasions we wear different clothes. Look at your cards and complete the
sentences. Work in pairs. Read aloud.
E.g. In the park people usually wear…….
In the park people usually wear…….
At home people usually wear…….
At the party people usually wear…….
At the theatre people usually wear…….
At school people usually wear…….
On a picnic people usually wear…….
In summer people usually wear…….
In winter people usually wear…
4.
Physical
Activities
A
song “Teddy Bear”.
5.
Speaking.
Make up your own dialogues. I `
ll give you card where you can see the cities.
Hi, where are you?
I am in….
What is the weather like in …..
It is…….
Don`t forget to put on…….
6.
Practising
Grammar
1)
Presentation
(Slides 22-31)
2)
Ex.
4a), p.159
III. ЗАКЛЮЧНА
ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Homework
To
do exercise 4(b), p. 159 in the written form
2.
Summarizing
1)
Answer
my questions.
What
do you wear when it’s rainy? – Raincoat.
What
do you wear on your hands? – Gloves.
What
do you wear on your feet? – Shoes.
What
do you wear on your head? – A hat.
What
do you wear when it’s warm? – Shorts.
What
do you wear when it’s cold? – A sweater.
Remember!
There
is no bad weather,
There
are bad clothes!
2)
Our
lesson is coming to the end. I’m satisfied with your work. You were active and
creative. So, your marks for today are… Good bye!
Немає коментарів:
Дописати коментар